Obchodné podmienky

1. Všeobecné ustanovenia 
Tieto obchodné a reklamačné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán
vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorej
predmetom je kúpa a predaj tovaru prostredníctvom internetovej stránky elektronického
obchodu prevádzkovaného na web stránke www.ovocoko.sk.
Kontaktné údaje predávajúceho:
Ovočoko s.r.o Ružová dolina 880, Suchá nad parnou 919 01. Mob.: +421 905 484 199

Orgány dozoru:
Inšpektorát SOI pre Trnavský kraj
Pekárska 23, 917 01 Trnava 1
Odbor výkonu dozoru
tt@soi.sk
tel. č. 033/321 25 27, 033/321 25 21
http://www.soi.sk
http://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi
Regionálny úrad verejného
zdravotníctva so sídlom
v Trnave
Ulica Limbová 6053/6
917 02 Trnava
Ústredňa : 033/5512 861

https://www.svps.sk/zakladne_info/podania.asp

1.1. Tieto obchodné a reklamačné podmienky v znení platnom v deň uzatvorenia kúpnej
zmluvy sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. V prípade, že predávajúci a kupujúci
uzatvoria písomnú kúpnu zmluvu, v ktorej si dohodnú podmienky odlišné od týchto
obchodných a reklamačných podmienok, budú ustanovenia kúpnej zmluvy uprednostnené
pred týmito obchodnými a reklamačnými podmienkami. Takto dohodnuté podmienky nesmú
byť v rozpore s inými právnymi predpismi Slovenskej republiky. (skrátenie lehoty na vrátenie
tovaru, záručnej doby a pod.)
1.2. Doplnkovou zmluvou sa na účely týchto obchodných a reklamačných podmienok
rozumie zmluva, na základe ktorej kupujúci nadobúda tovar alebo je mu poskytnutá služba,
ktorá súvisí s predmetom kúpnej zmluvy, ak je tovar dodávaný, alebo služba poskytovaná
predávajúcim alebo treťou osobou na základe ich dohody.

1.3. Zobrazená kúpna cena za tovar na akejkoľvek internetovej stránke elektronického
obchodu, ktorú prevádzkuje predávajúci zahŕňa aj daň z pridanej hodnoty vo výške
stanovenej platným právnym predpisom Slovenskej republiky a nezahŕňa cenu za prepravu
tovaru alebo iné voliteľné služby. Všetky akcie platia do vypredania zásob, pokiaľ pri
konkrétnom tovare nie je uvedené inak.
1.4. Predávajúci si vyhradzuje právo kedykoľvek upraviť cenu tovaru uvedenú na akejkoľvek
internetovej stránke elektronického obchodu, ktorú prevádzkuje predávajúci. Zmena ceny
tovaru sa nevzťahuje na kúpne zmluvy uzatvorené pred zmenou ceny, bez ohľadu na to, že
ešte nedošlo k dodaniu tovaru.
1.5. V prípade, že predávajúci nedodrží svoje povinnosti uvedené v platných právnych
predpisoch Slovenskej republiky alebo Európskych spoločenstiev alebo v týchto obchodných
a reklamačných podmienkach, môže si kupujúci uplatniť svoje právo voči predávajúcemu
prostredníctvom príslušného súdu.
2. Spôsob uzatvárania kúpnej zmluvy
2.1. Návrh na uzavretie kúpnej zmluvy zasiela kupujúci predávajúcemu vo forme vyplneného
a odoslaného formulára na internetovej stránke ovocoko.sk, ktorým zaslal návrh na
uzavretie kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je odplatný prevod vlastníckeho práva k tovaru
označeného kupujúcim za kúpnu cenu a za podmienok, uvedených v tejto objednávke (ďalej
len „objednávka“).
2.2. Predávajúci následne zašle na e-mailovú adresu kupujúceho informáciu o tom, či bola
objednávka kupujúceho akceptovaná (ďalej len „akceptácia objednávky“). Akceptácia
objednávky obsahuje informáciu o názve a špecifikácii tovaru, ktorého predaj je predmetom
kúpnej zmluvy, ďalej údaje o cene tovaru a/alebo iných služieb, údaj o predpokladanej
dodacej lehote tovaru, názov a údaje o mieste, kde má byť tovar dodaný a údaje o prípadnej
cene, podmienkach, spôsobe a termíne prepravy tovaru do dohodnutého miesta doručenia
tovaru pre kupujúceho, údaje o predávajúcom (obchodné meno, sídlo, IČO, číslo zápisu v
obchodnom registri a pod.), prípadne aj iné potrebné údaje.
2.3. Kúpna zmluva je uzavretá doručením akceptácie objednávky v elektronickej alebo
písomnej podobe kupujúcemu.
2.4. Predávajúci jasným, jednoznačným, zrozumiteľným a nezameniteľným spôsobom
informoval pred odoslaním objednávky kupujúceho o predzmluvných informáciách,
týkajúcich sa reklamačných, platobných, obchodných, prepravných a iných podmienok tak,
že:
2.4.1. o hlavných vlastnostiach tovaru alebo charaktere služby v rozsahu primeranom
použitému prostriedku komunikácie a tovaru alebo službe informoval na príslušnej
katalógovej stránke elektronického obchodu predávajúceho,
2.4.2. o obchodnom mene a sídle predávajúceho informoval na príslušnej podstránke
elektronického obchodu predávajúceho a v čl. 1 týchto obchodných a reklamačných

podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu
predávajúceho,
2.4.3. o telefónnom čísle predávajúceho a o ďalších údajoch, ktoré sú dôležité pre kontakt
kupujúceho s predávajúcim, najmä adresu jeho elektronickej pošty a číslo faxu, ak ich má
informoval na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho a v čl. 1 týchto
obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke
elektronického obchodu predávajúceho,
2.4.4. o adrese predávajúceho, na ktorej môže kupujúci uplatniť reklamáciu tovaru alebo
služby, podať sťažnosť alebo iný podnet informoval v čl. 1 týchto obchodných a
reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického
obchodu predávajúceho,
2.4.5. o celkovej cene tovaru alebo služby vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých
ostatných daní alebo ak vzhľadom na povahu tovaru alebo služby nemožno cenu primerane
určiť vopred, spôsob, akým sa vypočíta, ako aj o nákladoch na dopravu, dodanie, poštovné
a iné náklady a poplatky, alebo, ak tieto náklady a poplatky nemožno určiť vopred o
skutočnosti, že kupujúci ich bude povinný uhradiť informoval na príslušnej katalógovej
stránke elektronického obchodu predávajúceho,
2.4.6. o platobných podmienkach, dodacích podmienkach, o lehote, do ktorej sa predávajúci
zaväzuje dodať tovar alebo poskytnúť službu, o informácii o postupoch uplatňovania a
vybavovania reklamácií, sťažností a podnetov kupujúceho informoval v príslušných článkoch
týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej
podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
2.4.7. o informácii o práve kupujúceho odstúpiť od kúpnej zmluvy, o podmienkach, lehote a
postupe pri uplatňovaní práva na odstúpenie od zmluvy informoval v čl. 10 týchto
obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke
elektronického obchodu predávajúceho,
2.4.8. o povinnosti kupujúceho uhradiť predávajúcemu cenu za skutočne poskytnuté plnenie
podľa § 10 ods. 5 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku, ak kupujúci odstúpi
od zmluvy o službách po tom, čo udelil predávajúcemu výslovný súhlas podľa § 4 ods. 6
Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku informoval v čl. 10 týchto obchodných a
reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického
obchodu predávajúceho,
2.4.9. o okolnostiach, za ktorých kupujúci stráca právo na odstúpenie od zmluvy informoval v
čl. 9 týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej
podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
2.4.10. o poučení o zodpovednosti predávajúceho za vady tovaru alebo služby podľa ust.
§622, §623 a 626 ods. 2 zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka v znení neskorších
predpisov (ďalej len „Občiansky zákonník“) informoval v čl. 8 týchto obchodných a
reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického
obchodu predávajúceho,

2.4.11. o existencii a podrobnostiach záruky poskytovanej výrobcom alebo predávajúcim
podľa prísnejších zásad ako ustanovuje ust. § 502 Občianskeho zákonníka, ak ju výrobca
alebo predávajúci poskytuje, ako aj informáciu o existencii a podmienkach pomoci a
službách poskytovaných kupujúcemu po predaji tovaru alebo poskytnutí služby, ak sa taká
pomoc poskytuje informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu
predávajúceho a čl. 9 týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené
na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
2.5. Ak predávajúci nesplnil informačnú povinnosť o úhrade dodatočných poplatkov alebo
iných nákladov podľa bodu 2.4.5. týchto obchodných a reklamačných podmienok.
2.6. Objednávky prijaté do 16:00 hod. budú vyhotovené do 24 hodín od prijatia.
2.7. Objednávky prijaté po 16:00 hod. Nebudú vyhotovené do 24 hodín od prijatia. Keďže sa
jedná o tovar robený na zákazku objednávku je potrebné vytvoriť najmenej jeden deň vopred
čím Vám vieme zaručiť vyhotovenie objednávky.
3. Práva a povinnosti predávajúceho
3.1. Predávajúci je povinný:
3.1.1. dodať na základe objednávky potvrdenej akceptáciou kupujúcemu tovar v
dohodnutom množstve, kvalite a lehote a zabaliť ho alebo vybaviť na prepravu spôsobom
potrebným na jeho uchovanie a ochranu,
3.1.2. zabezpečiť, aby dodaný tovar spĺňal platné právne predpisy SR,
3.1.3. bezodkladne po uzavretí kúpnej zmluvy, najneskôr však spolu s dodaním tovaru
poskytnúť kupujúcemu potvrdenie o uzavretí kúpnej zmluvy na trvanlivom nosiči, napríklad
prostredníctvom e-mailu. Potvrdenie musí obsahovať všetky informácie uvedené v bode 2.4.
vrátane formulára na odstúpenie od kúpnej zmluvy.
3.1.4. odovzdať kupujúcemu najneskôr spolu s tovarom v písomnej alebo elektronickej
podobe všetky doklady potrebné na prevzatie a užívanie tovaru a ďalšie doklady predpísané
platnými právnymi predpismi SR (návody v slovenskom jazyku, záručný list, dodací list,
daňový doklad).
3.2. Predávajúci má právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny od kupujúceho za
dodaný tovar.
3.3. Ak z dôvodu vypredania zásob alebo nedostupnosti tovaru nie je schopný predávajúci
dodať tovar kupujúcemu v lehote dohodnutej v kúpnej zmluve alebo určenej týmito
obchodnými a reklamačnými podmienkami alebo za dohodnutú kúpnu cenu, je predávajúci
povinný ponúknuť kupujúcemu náhradné plnenie alebo možnosť pre kupujúceho odstúpiť od
kúpnej zmluvy (stornovať objednávku). Odstúpiť od kúpnej zmluvy alebo stornovať
objednávku môže kupujúci doručením e-mailu. V prípade, ak kupujúci už uhradil kúpnu cenu
alebo jej časť, vráti predávajúci už uhradenú kúpnu cenu alebo jej časť v lehote 14 dní odo

dňa doručenia e-mailu o odstúpení od kúpnej zmluvy resp. stornovania objednávky
kupujúcemu na ním určený účet, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak. V prípade, ak
kupujúci v primeranej lehote neprijme náhradné plnenie ponúkané predávajúcim ani
neodstúpi od kúpnej zmluvy, je predávajúci oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a v
prípade, ak kupujúci už uhradil kúpnu cenu alebo jej časť, predávajúci je povinný vrátiť už
uhradenú kúpnu cenu alebo jej časť v lehote 14 dní odo dňa doručenia odstúpení od kúpnej
zmluvy kupujúcemu.

4. Práva a povinnosti kupujúceho
4.1. Kupujúci bol predávajúcim oboznámený s tým, že súčasťou objednávky je povinnosť
zaplatiť cenu.

4.2. Kupujúci je povinný:
4.2.1. prevziať objednaný a dodaný tovar,
4.2.2. zaplatiť predávajúcemu dohodnutú kúpnu cenu v dohodnutej lehote splatnosti vrátane
nákladov na doručenie tovaru,
4.2.3. potvrdiť v dodacom liste prevzatie tovaru svojím podpisom alebo podpisom ním
poverenej osoby.
4.3. Kupujúci má právo na dodanie tovaru v množstve, kvalite, termíne a mieste
dohodnutom zmluvnými stranami.
5. Dodacie podmienky
5.1. Obvyklá dostupnosť tovaru s termínom jeho expedície je uvedená pri každom tovare na
internetovej stránke elektronického obchodu.
5.2. Ak sa predávajúci a kupujúci v kúpnej zmluve nedohodli inak, predávajúci je povinný
dodať vec kupujúcemu bezodkladne, najneskôr do 30 dní odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy.
Ak predávajúci nesplnil svoj záväzok dodať vec v lehote podľa prvej vety, kupujúci ho vyzve,
aby dodal vec v ním poskytnutej dodatočnej primeranej lehote. Ak predávajúci nedodá vec
ani v tejto dodatočnej primeranej lehote, kupujúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy.
5.3. Predávajúci je oprávnený vyzvať kupujúceho na prevzatie tovaru aj pred uplynutím
lehoty na dodanie tovaru dohodnutej v kúpnej zmluve.
5.4. Zobrazenie tovaru na akejkoľvek internetovej stránke elektronického obchodu, ktorú
prevádzkuje predávajúci je len ilustračné. Váha, rozmery a ostatné údaje o tovare
obsiahnuté v katalógoch, prospektoch a iných písomnostiach predávajúceho umiestnenými

na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho sú udávané výrobcom a
môžu sa odlišovať od skutočnosti o ± 1% z uvedenej hodnoty.
5.5. Kupujúci je povinný prevziať tovar v mieste, ktoré je predávajúcim alebo jeho
zástupcom, povereným doručiť tovar a kupujúcim dohodnuté v kúpnej zmluve alebo iným
spôsobom v čase pred doručovaním tovaru (ďalej len „Miesto“). Kupujúci je povinný prevziať
tovar v časovom rozsahu, ktoré je predávajúcim alebo jeho zástupcom, povereným doručiť
tovar a kupujúcim dohodnuté v kúpnej zmluve alebo iným spôsobom v čase pred
doručovaním tovaru (ďalej len „Časový rozsah“).
5.6. V prípade, ak predávajúci dopraví tovar kupujúcemu na Miesto a v Časovom rozsahu,
kupujúci je povinný prevziať tovar osobne alebo zabezpečiť, aby tovar prevzala osoba, ktorú
splnomocní pre prípad svojej neprítomnosti na prevzatie tovaru a podpísať protokol o
zaplatení kúpnej ceny a doručení a odovzdaní tovaru. Tretia osoba splnomocnená na
prevzatie tovaru je povinná predložiť predávajúcemu kópiu akceptácie objednávky. Tovar sa
považuje za dodaný a prevzatý okamihom doručenia tovaru kupujúcemu. Doručením tovaru
kupujúcemu sa rozumie dodanie tovaru na Miesto, jeho prevzatie kupujúcim alebo treťou
osobou splnomocnenou kupujúcim a podpísanie protokolu o zaplatení kúpnej ceny a
doručení a odovzdaní tovaru kupujúcim alebo treťou osobou splnomocnenou kupujúcim.
5.7. Ak bude potrebné dodanie tovaru opakovať z dôvodu neprítomnosti kupujúceho na
Mieste a v Časovom rozsahu neprevezme tovar do 24 hodín po márnom uplynutí Časového
rozsahu, vzniká predávajúcemu nárok na uplatnenie náhrady za vzniknutú škodu vo výške
skutočných nákladov na pokus o neúspešné doručenie tovaru na Miesto.
5.8. Kupujúci je povinný skontrolovať zásielku, teda tovar ako aj jeho obal ihneď po doručení
v prítomnosti zástupcu predávajúceho. V prípade zistenia existencie vady tovaru je zástupca
predávajúceho povinný umožniť kupujúcemu vyhotoviť záznam o rozsahu a povahe vady
tovaru, ktorého správnosť potvrdí zástupca predávajúceho. Na základe takto vyhotoveného
záznamu doručeného predávajúcemu môže následne kupujúci odmietnuť prevziať dodaný
tovar s vadou alebo potvrdiť doručenie tovaru s vadou a následne v zmysle čl. 8 týchto
obchodných a reklamačných podmienok uplatniť reklamáciu vád tovaru u predávajúceho
alebo určenej osoby. V prípade, ak kupujúci odmietne prevziať dodaný tovar s vadou,
všetky účelne vynaložené náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu znáša predávajúci.
5.9. Kupujúci je oprávnený v prípade nedodania tovaru predávajúcim v lehote uvedenej v
bode 5.2. týchto obchodných podmienok odstúpiť od kúpnej zmluvy a predávajúci je povinný
vrátiť kupujúcemu už zaplatenú časť kúpnej ceny v lehote 14 dní od doručenia odstúpenia
od kúpnej zmluvy bezhotovostným prevodom na bankový účet kupujúceho určený
kupujúcim.
6. Kúpna cena
6.1. Kúpna cena za tovar dohodnutá v kúpnej zmluve medzi predávajúcim a kupujúcim je
uvedená v akceptácii objednávky (ďalej len „kúpna cena„). Ak je kúpna cena uvedená v
potvrdení doručenia objednávky vyššia ako cena za identický tovar uvedená v ponuke
elektronického obchodu v čase odoslania objednávky kupujúcim, predávajúci doručí
kupujúcemu elektronickú správu s informáciou o ponuke novej kúpnej ceny v inej výške,

ktorá sa považuje za návrh predávajúceho na uzavretie novej kúpnej zmluvy, ktorý musí
kupujúci výslovne potvrdiť e-mailom alebo písomne, aby došlo k platnému uzatvoreniu
kúpnej zmluvy.
6.2. Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie
tovaru v hotovosti, dobierkou v mieste dodania tovaru alebo bezhotovostným prevodom na
účet predávajúceho, uvedený v akceptácii objednávky alebo na internetovej stránke
predávajúceho v čase pred prevzatím tovaru.
6.3. V prípade, ak kupujúci zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu bezhotovostným prevodom,
za deň platby sa považuje deň, kedy bola celá kúpna cena pripísaná na účet predávajúceho.
6.4. Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu za dohodnutý tovar v lehote
podľa kúpnej zmluvy, najneskôr však pri prevzatí tovaru.
6.5. V prípade, ak kupujúci nezaplatí predávajúcemu celú kúpnu cenu do momentu dodania
tovaru na Miesto a zmluvné strany sa nedohodli na zaplatení kúpnej ceny za tovar v
splátkach, predávajúci je oprávnený odoprieť dodanie tovaru kupujúcemu.
6.5. Spôsob platby:
6.6.1. Platba kartou online – platba online platobnou kartou cez službu Stripe (Informácie o
karte sa nedostanú k obchodníkovi. Poskytovateľ služieb Stripe.

7. Nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva škody na tovare
7.1. Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru až úplným zaplatením celej kúpnej ceny
za tovar.
7.2. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho v čase, keď kupujúci alebo
tretia osoba splnomocnená kupujúcim prevezme tovar od predávajúceho alebo od jeho
zástupcu, povereného doručiť tovar, alebo keď tak neurobí včas, tak v čase, keď predávajúci
umožní kupujúcemu nakladať s tovarom a kupujúci tovar neprevezme.

8. Reklamačný poriadok
8.1. Ak ide o vadu tovaru, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne,
včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.
8.2. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu tovaru, alebo ak sa vada
týka len súčasti tovaru, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané
náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.
8.3. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadný tovar za bezzávadný,
ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.

8.4. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny tovaru.
8.5. Ak ide o tovar podliehajúci rýchlej skaze, má právo kupujúci právo uplatniť si
zodpovednosť za vady najneskôr v deň nasledujúci po kúpe. Práva zodpovednosti za vady
po uvedenej lehote zanikajú.
8.6. Predávajúci poučil kupujúceho o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z ust. § 622
Občianskeho zákonníka (bod 8.1. až 8.3. týchto obchodných a reklamačných podmienok),
ust. § 623 Občianskeho zákonníka (bod 8.4. až 8.5. týchto obchodných a reklamačných
podmienok) a právach, ktoré mu vyplývajú z ust. § 626 ods. 2 Občianskeho zákonníka (bod
8.5. týchto obchodných a reklamačných podmienok) tak, že umiestnil tieto obchodné a
reklamačné podmienky na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho a
kupujúci mal možnosť si ich prečítať v čase pred odoslaním objednávky.
8.7. Predávajúci zodpovedá za vady tovaru v zmysle platných predpisov SR a kupujúci je
povinný reklamáciu uplatniť u predávajúceho alebo u určenej osoby.
8.8. Na vybavovanie reklamácií sa vzťahuje platný reklamačný poriadok predávajúceho,
teda čl. 8 týchto obchodných a reklamačných podmienok. Kupujúci bol riadne oboznámený s
reklamačným poriadkom a informovaný o podmienkach a spôsobe reklamácie tovaru
vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť, a o vykonávaní záručných opráv v
súlade s ust. § 626 ods. 2 Občianskeho zákonníka v čase pred uzavretím kúpnej zmluvy
tak, že umiestnil tieto obchodné a reklamačné podmienky na príslušnej podstránke
elektronického obchodu predávajúceho a kupujúci mal možnosť si v čase pred odoslaním
objednávky prečítať ich.
8.9. Reklamačný poriadok sa vzťahuje na tovar zakúpený kupujúcim od predávajúceho vo
forme elektronického obchodu na internetovej stránke elektronického obchodu
predávajúceho.
8.10. Kupujúci má právo uplatniť si u predávajúceho zodpovednosť za vadu tovaru týkajúcu
sa len tovaru, ktorý vykazuje vady, za ktoré zodpovedá výrobca, dodávateľ alebo
predávajúci, vzťahuje sa naň záruka a bol zakúpený u predávajúceho.
8.11. Ak tovar vykazuje vady, kupujúci má právo uplatniť reklamáciu v prevádzkarni
predávajúceho v súlade s ust. §622, § 623 a § 626 ods. 2 Občianskeho zákonníka tak, že
doručí tovar do prevádzkarne predávajúceho a doručí predávajúcemu prejav vôle
kupujúceho uplatniť si svoje právo podľa bodov 8.1. až 8.5. týchto obchodných a
reklamačných podmienok (ďalej len „Reklamačný formulár“) napr. vo forme vyplneného
formulára na uplatnenie reklamácie, ktorý je umiestnený na webovej stránke elektronického
obchodu predávajúceho. Zásielky na dobierku predávajúci nepreberá. Kupujúci je povinný v
Oznámení o uplatnení reklamácie pravdivo uviesť všetky požadované informácie, najmä
presne označiť druh a rozsah vady tovaru; kupujúci zároveň uvedie, ktoré zo svojich práv
vyplývajúcich z ust. § 622 a 623 Občianskeho zákonníka uplatňuje.
8.12. Reklamačné konanie týkajúce sa tovaru, ktorý sa dá doručiť predávajúcemu začína
dňom, kedy sú splnené kumulatívne všetky nasledujúce podmienky:

8.12.1. doručenie Oznámenia o uplatnení reklamácie predávajúcemu,
8.12.2. doručenie reklamovaného tovaru od kupujúceho predávajúcemu alebo určenej
osobe,
8.13. Predávajúci vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie tovaru vo vhodnej
forme zvolenej predávajúcim, napr. vo forme mailu alebo v písomnej podobe, v ktorom je
povinný presne označiť reklamované vady tovaru a ešte raz poučí spotrebiteľa o jeho
právach, ktoré mu vyplývajú z bodu 8.1. až 8.3. týchto obchodných a reklamačných
podmienok (ust. § 622 Občianskeho zákonníka) a právach, ktoré mu vyplývajú z bodu 8.4.
týchto obchodných a reklamačných podmienok (ust. § 623 Občianskeho zákonníka). Ak je
reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, predávajúci je
povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť kupujúcemu ihneď; ak nie je možné
potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s
dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať,
ak kupujúci má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.
8.14. Kupujúci je oprávnený rozhodnúť sa, ktoré zo svojich práv v zmysle ust. § 622 a ust. §
623 Občianskeho zákonníka uplatňuje a zároveň je povinný bezodkladne informáciu o
svojom rozhodnutí doručiť predávajúcemu. Na základe rozhodnutia kupujúceho, ktoré zo
svojich práv v zmysle ust. § 622 a ust. § 623 Občianskeho zákonníka uplatňuje je
predávajúci alebo určená osoba povinná určiť spôsob vybavenia reklamácie podľa ust. § 2
písm. m) Zákona ihneď, v zložitejších prípadoch do 3 dní od začiatku reklamačného
konania, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie
stavu tovaru najneskôr do 30 dní odo dňa začiatku reklamačného konania. Po určení
spôsobu vybavenia reklamácie predávajúci alebo určená osoba reklamáciu vybaví ihneď, v
odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie však
nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po márnom uplynutí lehoty
na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na
výmenu tovaru za nový tovar.
8.15. Kupujúci nemá právo uplatniť si právo zodpovednosti za vady, o ktorých bol
predávajúcim v dobe uzatvárania zmluvy upozornený, alebo o ktorých s prihliadnutím k
okolnostiam, za ktorých bola kúpna zmluva uzatvorená, musel vedieť.
8.16. Predávajúci si vyhradzuje právo nahradiť vadný tovar za iný nezávadný tovar s
rovnakými alebo lepšími technickými parametrami, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné
ťažkosti.
8.17. Predávajúci nezodpovedá za vady tovaru:
8.17.1. ak ide o zjavnú vadu, ktorú kupujúci mohol zistiť kontrolou zásielky pri doručení
tovaru a ktorú neoznámil zástupcovi predávajúcemu v súlade s bodom 5.8. týchto
reklamačných a obchodných podmienok,
8.17.2. ak kupujúci neuplatnil svoje právo, týkajúce sa zodpovednosti predávajúceho za
vadu tovaru do konca záručnej doby tovaru,

8.17.3. ak je vadou tovaru mechanické poškodenie tovaru spôsobené kupujúcim,
8.17.4. ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru neodvrátiteľnými a/alebo
nepredvídateľnými udalosťami,
8.17.5. ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru náhodnou skazou a náhodným
zhoršením,
8.17.6. ak vada tovaru vznikla neodborným zásahom, poškodením vodou, ohňom, statickou
či atmosférickou elektrinou alebo iným zásahom vyššej moci,
8.17.7. ak vada tovaru vznikla zásahom do tovaru k tomu neoprávnenej osoby.
8.18. Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie jedným z
nasledujúcich spôsobov:
8.18.1. odovzdaním opraveného tovaru,
8.18.2. výmenou tovaru,
8.18.3. vrátením kúpnej ceny tovaru,
8.18.4. vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru,
8.18.5. písomnou výzvou na prevzatie predávajúcim určeného plnenia,
8.18.6. odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru.
8.19. Predávajúci je povinný o spôsobe určenia vybavenia reklamácie a o vybavení
reklamácie kupujúcemu vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia
reklamácie osobne, prostredníctvom poskytovateľa poštovej alebo kuriérskej alebo
donáškovej služby alebo elektronickou poštou prostredníctvom e-mailu.
8.20. O výsledku vybavenia reklamácie bude predávajúci informovať kupujúceho
bezprostredne po ukončení reklamačného konania telefonicky alebo e-mailom a zároveň mu
bude spolu s tovarom, resp. prostredníctvom e-mailu doručený doklad o vybavení
reklamácie.
8.21. Záručná doba je v zmysle § 626 ods. 2 Občianskeho zákonníka je 24 hodín odo dňa
doručenia tovaru, pokiaľ nie je pre konkrétne prípady stanovená záručná doba iná.
8.22. Záručná doba sa predlžuje o dobu, po ktorú kupujúci nemohol používať tovar z dôvodu
záručnej opravy tovaru.
8.23. V prípade výmeny tovaru za nový dostane kupujúci doklad, na ktorom bude uvedená
informácia o výmene tovaru, a prípadné ďalšie reklamácie sa uplatňujú na základe kúpnej

zmluvy a tohto reklamačného dokladu. V prípade výmeny tovaru za nový začne plynúť
záručná doba znovu od prevzatia nového tovaru, ale iba na nový tovar.
8.24. Pokiaľ ide o odstrániteľnú vadu, bude reklamácia vybavená v závislosti od rozhodnutia
kupujúceho podľa bodu 8.16. týchto reklamačných a obchodných podmienok nasledujúcim
spôsobom:
8.24.1. predávajúci zabezpečí odstránenie vady, alebo
8.24.2. predávajúci vadný tovar vymení.
8.25. Pokiaľ ide o odstrániteľnú vadu a kupujúci neurčí bezodkladne podľa bodu 8.16. týchto
reklamačných a obchodných podmienok, akým spôsobom má byť reklamácia vybavená,
predávajúci reklamáciu vybaví odstránením vady.
8.26. Vybavenie reklamácie sa vzťahuje len na vady uvedené v Reklamačnom formulári a v
potvrdení o uplatnení reklamácie tovaru podľa bodu 8.15. týchto reklamačných a
obchodných podmienok.
8.27. Pre účely reklamácie sa za viac krát opakovanú odstrániteľnú vadu považuje výskyt
jednej odstrániteľnej vady viac ako dva krát.
8.28. Pre účely reklamácie sa za väčší počet rôznych odstrániteľných vád považuje výskyt
viac ako troch rôznych odstrániteľných vád súčasne.
8.29. Oprávnenie kupujúceho na uplatnenie reklamácie vady tovaru je po tom, ako využil
svoje právo a požiadal predávajúceho o odstránenie vady tovaru podľa bodu 8.1. týchto
reklamačných a obchodných podmienok a bez ohľadu na výsledok reklamácie už opätovne
nie je oprávnený pre tú istú jedinečnú vadu (nie vadu rovnakého druhu) uplatňovať
reklamáciu opakovane.
8.30. Ustanovenia čl. 8 týchto reklamačných a obchodných podmienok výslovne neplatia pre
subjekty nespĺňajúce definíciu spotrebiteľa uvedenú v ust. § 2 písm. a) Zákona o ochrane
spotrebiteľa na diaľku.
8.31. Kupujúci – spotrebiteľ má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu
(e-mailom na objednavky@ovocoko.sk), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým
predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho
práva. Ak predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní
od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu
subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z.
ARS subjektmi sú Slovenská obchodná inšpekcia (SOI) a oprávnené právnické osoby podľa
§3 zákona 391/2015 Z.z. zapísané v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov
vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke
http://www.mhsr.sk). Kupujúci – spotrebiteľ je oprávnený si vybrať subjekt alternatívneho
riešenia spotrebiteľských sporov na ktorý sa obráti. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom
určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z.

8.32. Kupujúci – spotrebitelia sú oprávnení použiť platformu riešenia sporov online (ďalej len
ako „RSO“) na riešenie svojich sporov, v jazyku, ktorí si zvolia. Kupujúci – spotrebiteľ môže
na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu RSO, ktorá je dostupná na webovej
stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Kupujúci – spotrebiteľ pri predkladaní podania
platforme RSO vyplní elektronický formulár sťažnosti. Informácie, ktoré predloží, musia byť
dostatočné na určenie príslušného subjektu alternatívneho riešenia sporov online. Kupujúci
– spotrebiteľ môže priložiť dokumenty na podporu svojej sťažnosti.
8.33. Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri
uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej
činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi
spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so
spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na
diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu
20 EUR. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie
alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.
9. Odstúpenie od kúpnej zmluvy
9.1. Kupujúci nie je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy v súlade s ust. § 7 ods. 6 písm. d.
Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.

10. Záverečné ustanovenia
10.1. V prípade, ak je kúpna zmluva uzatvorená v písomnej forme, akákoľvek jej zmena
musí mať písomnú formu.
10.2. Zmluvné strany sa dohodli, že komunikácia medzi nimi bude uskutočňovaná vo forme
e-mailových správ.
10.3. Na vzťahy neupravené týmito obchodnými a reklamačnými podmienkami sa vzťahujú
príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka, Zákona, zákona č. 22/2004 Z.z. o
elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z.z. o štátnej kontrole
vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v
znení zákona č. 284/2002 Z.z. v znení neskorších predpisov a Zákona č. 102/2014 Z.z. o
ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
10.4. Tieto obchodné a reklamačné podmienky nadobúdajú účinnosť voči kupujúcemu
uzavretím kúpnej zmluvy.
10.5. Kupujúci bude pred odoslaním objednávky vyzvaný, aby zaškrtnutím políčka potvrdil,
že sa s týmito obchodnými a reklamačnými podmienkami oboznámil, prečítal ich, porozumel
ich obsahu a v celom rozsahu s nimi súhlasí.

Prílohy : Reklamačný formulár

Reklamačný protokol

Kupujúci:
Meno / Obchodné meno:
Adresa:
IČO:
telefón:
e-mail:

Predávajúci: Ovočoko s.r.o
Obchodné meno: Ovočoko s.r.o
Adresa: Ružová dolina 880, Suchá nad Parnou
IČO: 54 297 028
telefón:+421 905 484 199
e-mail: info@ovocoko.sk

Týmto reklamujem doleuvedený tovar s popisom závady

Názov tovaru:
Zakúpený dňa:
Číslo dokladu:
Popis chyby:

Dátum: Podpis kupujúceho:

Vyjadrenie Predávajúceho

Vyššie uvedený tovar sme prijali na reklamáciu. Na základe preverenia stavu a
podľa nášho názoru BOLA* NEBOLA* reklamácia opodstatnená.
Návrh riešenia:

Zodpovedná osoba:

Dátum: Podpis predávajúceho:
*nevhodné prečiarknite